W dniu 12 października młodzież z parafii św. Brata Alberta pod okiem ks. Karola wyruszyła na niezapomnianą wycieczkę do Gdańska. Nasza podróż rozpoczęła się nocą, gdy pełni entuzjazmu wsiadaliśmy do pociągu, gotowi na odkrywanie uroków tego pięknego miasta.

Pierwszym przystankiem była Starówka, gdzie zachwyciliśmy się malowniczymi kamienicami i historycznymi budowlami. Spacerując po Długim Targu, mieliśmy okazję zobaczyć Fontannę Neptuna oraz Złotą Bramę. Ks. Karol opowiadał nam o bogatej historii Gdańska, co tylko potęgowało naszą fascynację.
Następnie odwiedziliśmy Muzeum II Wojny Światowej, które zrobiło na nas ogromne wrażenie. Interaktywne wystawy i multimedialne prezentacje przybliżyły nam tragiczne wydarzenia związane z wojną, a także znaczenie Gdańska jako miejsca, gdzie rozpoczęły się ważne zmiany w historii Polski.
Kolejnym miejscem było Westerplatte, gdzie oddaliśmy hołd bohaterom walczącym o wolność. To był moment refleksji i głębokich emocji. Potem jeszcze mieliśmy szanse zobaczyć przepiękny kościół św. Brygidy.
W drodze powrotnej wracając pociagiem dzieliliśmy się wrażeniami z dnia. Wszyscy zgodnie przyznaliśmy, że Gdańsk to miasto pełne historii, które na długo pozostanie w naszej pamięci.
Ostatniego dnia zorganizowaliśmy czas wolny, by samodzielnie odkrywać urokliwe zakątki Gdańska. Wiele z nas kupiło pamiątki, a niektórzy spróbowali lokalnych specjałów.
Wycieczka była nie tylko okazją do poznania Gdańska, ale także do zacieśnienia więzi w naszej grupie. Wspólne przeżycia i rozmowy sprawiły, że wracaliśmy do domu z uśmiechami na twarzach i mnóstwem pięknych wspomnień.